Dirk Wietze Loijenga, projectmanager Strukton Worksphere:

“Wat Strukton doet moet toekomstgericht zijn. Dat is de uitdaging.”

Strukton Worksphere is groot in bouw en techniek en ontwikkelt, realiseert, beheert en exploiteert wereldwijd indrukwekkende projecten en zeer bijzondere accommodaties. In de totale organisatie zijn meer dan 6000 mensen werkzaam. De business unit Strukton Worksphere is met 1700 medewerkers o.a. vanuit Leeuwarden actief. De focus van Strukton Worksphere ligt op gebouwgebonden technische installaties en facility management. Vanuit het hoofdstedelijke Friese gaan installatietechniek en bouw op deze wijze hand in hand. Eind 2016 betrok Strukton Worksphere een bestaand gebouw op het Newtonpark, het nieuwe bedrijventerrein waar toekomstgerichte ondernemingen zich thuis voelen. Lippe Project kreeg de opdracht om het bestaande interieur te updaten. Praktisch, duurzaam en spaarzaam, zoals dat bij Strukton Worksphere past. Met minimale middelen is een maximaal resultaat bereikt. Het is nu prettig werken in een (deels) nieuw gestoffeerd pand waaraan de dynamische omgeving een extra bijdrage levert.

Helemaal nieuw is de relatie Strukton / Lippe Project niet. Projectmanager Dirk Wietze Loijenga kent Lippe Project al vele jaren. Zo werkten beide bedrijven al intensief samen op vele COA projecten in het noorden van Nederland, waarbij de huisvesting door Strukton Worksphere wordt aangepast, ingericht en opgeleverd. Voor de stoffering, zoals vloeren, ramen en trappen is Lippe Project de partner. Ook daar geldt om met (heel) weinig middelen zoveel mogelijk woonplezier voor mensen van verre te creëren. Een missie die telkens goed lijkt te slagen. Naast eenvoud is comfort ook geregeld in beeld. Zoals bij het Post-Plaza Hotel & Grand Café project, waar Strukton Worksphere de renovatie mocht uitvoeren en Lippe Project als partner voor de projectstoffering werd ingeschakeld. Post Plaza Leeuwarden moest een authentiek juweeltje worden. En dat is gelukt! De samenwerking  met Lippe Project bevat vele van dit soort succesvolle cases. Daardoor is de relatie hecht, maar nooit als vanzelfsprekend. Dirk Wietze Loijenga: “Ik vraag altijd twee gegadigden voor één project. Het is iedere keer weer kijken en vergelijken. Alleen de beste wint.”